Malo koje jelo ima takav “macho” štih kao što ga ima ogroman cheeseburger pretrpan slaninom, a znamo i da bi žene trebale odabirati zdravije opcije kao što je salata, zar ne?
Vjerojatno i sami pretpostavljate da društvene sile i oglašavanje mogu u velikoj mjeri utjecati na to što muškarci i žene jedu. Međutim, nedavno istraživanje u časopisu Social Psychology pokazalo je kako spolni stereotipi koji se koriste na pakiranjima hrane doista mogu promijeniti način na koji razmišljamo o okusu hrane.
Kada je pakiranje proizvoda bilo u skladu sa spolnim stereotipima (ženstveno pakiranje za zdraviju hranu a muževnije za onu nezdravu) i muški i ženski ispitanici ocijenili su proizvod kao atraktivniji, bili spremniji na kupnju te čak ocijenili proizvod ukusnijim nego u situaciji kada proizvodi nisu bili u skladu sa spolnim stereotipima.
Također, kada su svi ispitanici bili izloženi identičnim muffinima od borovnice ali u različitim pakiranjima (muževnom, ženstvenom, neutralnom i izmiješanom) pokazalo se da pakiranje koje je bilo mješavina muških i ženskih karakteristika nije bilo naročito popularno te su ispitanici izjavili kako muffin nije jednako ukusan kao onaj u pakiranju s jasnim spolnim stereotipima (iako se radi o identičnom proizvodu!).
Drugim riječima, čini se da nam je marketinška industrija servirala veliki sendvič od stereotipa. Zato muškarci, kada se sljedeći put odlučite za salatu možda ćete prekršiti pokoji spolni stereotip!
Ponašate li se često u skladu s navedenim spolnim stereotipima kada je u pitanju hrana? Podijelite u komentarima.